Saapuvan postin automaatti palvelee yrityksissä ja yhteisöissä
Saapuvan postin automaatti palvelee yrityksissä ja yhteisöissä
Punnan älykäs saapuvan postin lokerikkoratkaisu otettiin ensimmäisenä käyttöön Postin pääkonttorissa Postintaipaleella. Pilotoinnin jälkeen räätälöitiin ratkaisu Technopoliksen kampuksen käyttöön.
Postin Postipalvelut-yksikkö huolehtii saapuvan postin, muun muassa kirjeiden ja pakettien, jakelusta yrityksille. Palvelua kehitetään ja järkeistetään jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden perusteella. Koronan tuomat haasteet antoivat sysäyksen miettiä sitä, miten saapuvan postin jakelua voitaisiin edelleen järkeistää.
Postipalveluiden strategia- ja tuotekehitysyksikössä työskentelevä Business Development Manager Ilari Puputti vastaa Postipalveluiden uusista palveluista.
– Työskentelen innovaatioiden parissa ja niihin minulla on palo. Pääkonttorimme oli hyvä paikka testata ketterästi kehittämäämme uutta saapuvan postin ratkaisua. Tämän jälkeen Technopolis innostui ratkaisustamme. Heillä oli konkreettisia haasteita, joita lähdimme nopeasti ratkaisemaan.
Ilari Puputti laskee, että Technopoliksen tiloissa toimii useita kymmeniä yhteisöjä, joita automaatti palvelee. Uusi automaatti on tärkeä osa Postin kokonaisratkaisua heille.
– Technopoliksella ollaan tyytyväisiä palveluun. Käyttäjäkyselyssä on saatu hyvää palautetta, automaatti palvelee hyvin heidän asiakkaitaan. Ratkaisua on myös kehitetty edelleen niin, että kirjepostin lisäksi palvelun kautta hoidetaan myös pakettien automaattinen hyllytys.
Jakelu saa puhtia Punta-teknologiasta
Punnan avainasiakaspäällikkö Matti Hartonen kertoo, että saapuvan postin Premium-palvelussa yrityksille ratkaisu pohjautuu standardoituihin Punta-lokerikkoihin (koot S, M, L ja XL) ja niihin liitettävään moderniin Punta-teknologiaan.
Teknologian ansiosta posti lähtee jo jakelukeskuksesta oikeaan lokerikkoon. Yrityksessä aulahenkilö tai kuriiri hyllyttää postit suoraan henkilöiden tai tiimien lokerikkoihin. Lähetyksen vastaanottoja saa saapuneesta lähetyksestä tiedon tekstiviestillä tai sähköpostilla. Näin perinteisten postitusosastojen tarve yrityksissä vähenee, jolloin yritys voi suunnata resursseja ydintoimintaansa.
Ilari Puputin mukaan Punta-teknologia vastaa hyvin tarpeisiin, on monipuolista ja sovellettavissa monenlaisiin palveluihin.
– Uskon uutta tehtäessä yhteiskehityksen voimaan. Henkilökohtaisesti koen, että olemme luoneet Punnan kanssa hyvän kehitysekosysteemin. Punta on helposti lähestyttävä yhteistyökumppani. Arvostan idearikkautta, sitä että ideoita voidaan heittää ilmaan ja sparrata. Ongelmanratkaisu on avointa ja yhteisenä tavoitteena on saada asiakas tyytyväiseksi.
Lisäksi Ilari Puputti kokee, että Punnan järjestelmien toiminta on stabiilia, teknisiä tai muunlaisia häiriöitä ei juuri esiinny.
– Työskentelen innovaatioiden parissa ja niihin minulla on palo. Pääkonttorimme oli hyvä paikka testata ketterästi kehittämäämme uutta saapuvan postin ratkaisua. Tämän jälkeen Technopolis innostui ratkaisustamme. Heillä oli konkreettisia haasteita, joita lähdimme nopeasti ratkaisemaan.
Ilari Puputti laskee, että Technopoliksen tiloissa toimii useita kymmeniä yhteisöjä, joita automaatti palvelee. Uusi automaatti on tärkeä osa Postin kokonaisratkaisua heille.
– Technopoliksella ollaan tyytyväisiä palveluun. Käyttäjäkyselyssä on saatu hyvää palautetta, automaatti palvelee hyvin heidän asiakkaitaan. Ratkaisua on myös kehitetty edelleen niin, että kirjepostin lisäksi palvelun kautta hoidetaan myös pakettien automaattinen hyllytys.
Jakelu saa puhtia Punta-teknologiasta
Punnan avainasiakaspäällikkö Matti Hartonen kertoo, että saapuvan postin Premium-palvelussa yrityksille ratkaisu pohjautuu standardoituihin Punta-lokerikkoihin (koot S, M, L ja XL) ja niihin liitettävään moderniin Punta-teknologiaan.
Teknologian ansiosta posti lähtee jo jakelukeskuksesta oikeaan lokerikkoon. Yrityksessä aulahenkilö tai kuriiri hyllyttää postit suoraan henkilöiden tai tiimien lokerikkoihin. Lähetyksen vastaanottoja saa saapuneesta lähetyksestä tiedon tekstiviestillä tai sähköpostilla. Näin perinteisten postitusosastojen tarve yrityksissä vähenee, jolloin yritys voi suunnata resursseja ydintoimintaansa.
Ilari Puputin mukaan Punta-teknologia vastaa hyvin tarpeisiin, on monipuolista ja sovellettavissa monenlaisiin palveluihin.
– Uskon uutta tehtäessä yhteiskehityksen voimaan. Henkilökohtaisesti koen, että olemme luoneet Punnan kanssa hyvän kehitysekosysteemin. Punta on helposti lähestyttävä yhteistyökumppani. Arvostan idearikkautta, sitä että ideoita voidaan heittää ilmaan ja sparrata. Ongelmanratkaisu on avointa ja yhteisenä tavoitteena on saada asiakas tyytyväiseksi.
Lisäksi Ilari Puputti kokee, että Punnan järjestelmien toiminta on stabiilia, teknisiä tai muunlaisia häiriöitä ei juuri esiinny.