Eckerö Line uppdaterade sina bagageförvaringslösningar att fungera med betalkort
Eckerö Line uppdaterade sina bagageförvaringslösningar att fungera med betalkort
Vi levererade bagageförvaringslösningar, med möjlighet att betala med betalkort till Eckerö Line m/s Finlandia. Många passagerare hade önskat sig att kunna betala med betalkort i stället för kontantbetalning. Nu har vi reagerat till kundernas önskemål och reformen har tagits emot med entusiasm. Kunderna på Eckerö Line behöver inte längre ha med sig kontanter utan de kan betala smidigt med betalkort när behovet av en tillfällig förvaring uppstår.
Många lämnar säkert gärna sina i land köpta inköp i en förvaringslösning under båtresan speciellt om de inte har reserverat hytt till sig själv. På så sätt blir det lättare att gå runt på båten och shoppa eller gå på restaurang när man inte behöver lämna sin resekompis som övervakare av inköp och bagage. Också för de som reser ensamma blir det lättare när de kan lämna sina tillhörigheter och bagage under resan i ett säkert förvaringsställe.
Den största delen av förvaringslösningar på båtarna på rutten Helsingfors – Tallinn fungerar fortfarande bara med mynt. Eckerö Line var det första rederibolaget på rutten till Tallinn som ersatte de gamla förvaringslösningar till nya som fungerar med betalkort. Förändringen förverkligades i början på 2024 när m/s Finlandia var på varvet nästan en hel månad.
Punta förvaringslösningar erbjuder användarna säker kort- eller långvarig förvaring av bagage i olika storlekar i olika offentliga utrymmen. Användarna kommer lätt åt sina tillhörigheter i förvaring när som helst. Det är lätt och smidigt att medföra och hämta sina tillhörigheter till och från automaten med hjälp av digitala koder eller en mobilapplikation. Som identifikation kan användas en redan existerande kod som QR, RFID, NFC eller streckkod. Också boarding pass eller nyckelkort kan användas som identifikation. Hotellen, hamnarna, flygplatserna och andra offentliga ställen där det finns bagageförvaringslösningar ökar resenärernas kundtillfredsställelse och lojalitet.