Förvaringsautomaten
Förvaringsautomaten
Flexibel förvaring för vem som helst, var som helst, när som helst
Förvaringsautomaten
Punta Förvaringsautomaten är en heltäckande lösning för moderna miljöer och förvaringsbehov. De är särskilt lämpliga för platser där användarnas omsättningshastighet är hög och behoven för och åtkomsträttshanteringen traditionellt sett är ineffektiv och dyr.
Skåpmodulen är idealisk för platser där personliga tillhörigheter och delad utrustning behöver både långtids- och tillfällig förvaring. Några exempel är transport- och resehubbar, kollektiva och offentliga utrymmen, kontor, gym, aktivitetsområden, kryssningsfartyg och hotell.
Förvaringsautomaten erbjuder flexibla förvaringsmöjligheter i varierande inomhus- och utomhusmiljöer. Den stöder ett obegränsat antal automatiserade skåpmoduler, har en centraliserad hanteringsprogramvara, toppmodernt användargränssnitt och stöder de flesta former av nyckelfri åtkomst.
Förvaringsautomaten
Nyckelegenskaper
- FUNGERAR ÄVEN NÄR INTERNETANSLUTNINGEN ÄR NERE. Alla skåpmodulgrupper har central konfiguration och hantering samtidigt som de är tillräckligt intelligenta för att betjäna användare när internetanslutning inte är tillgänglig.
- TJÄNAR ANVÄNDARENS SPECIFIKA BEHOV. Användare kan reservera det fack som passar deras behov, vare sig det är tillgänglighet eller preferens, tillfällig eller långvarig användning.
- ENKEL OCH LÄTT ATT ANVÄNDA. Ett pekskärmsgränssnitt för att reservera, släppa och öppna fack och minst en nyckelläsare.
- NYCKELFRI ÅTKOMST. Kan använda en redan existerande QR, streckkod, NFC och RFID, eftersom systemarkitekturen kan stödja nästan vilken identifieringsmetod som helst.
- TIMER FÖR ATT UNDVIKA UTGÅNGNA BOKNINGAR. Skåpmodulerna kan programmeras att frigöra reservationer efter en viss tid eller vid en viss tidpunkt så att skåpstillgängligheten bättre kan säkerställas.
- ANPASSAR SIG TILL ALLA TÄNKBARA SCENARIER. Stöder ett obegränsat antal skåpmodulgrupper på olika platser, flera användargrupper med olika behov, olika fackstorlekar och -konfigurationer.
Mindre behov av dyr golvyta
Tack vare den dynamiska användningen av skåpmoduler behövs färre skåpmoduler installeras, vilket sparar golvyta.
Inga fler nyckelrelaterade utgifter
Att använda en redan existerande QR, streckkod, NFC och RFID i stället för en traditionell nyckel gör hanteringen av nycklar mer effektiv. De flesta användare har redan ett lämpligt föremål på sig. Till exempel kan en företagsanställd använda sitt ID-kort med en streckkod som nyckel, medan kryssningsfartygspassagerare identifierar sig med sina boardingkort.
Att använda redan existerande identifiering och fjärranvändarhantering innebär att man inte längre behöver låssmedsbesök för att ersätta borttappade nycklar eller bryta upp övergivna skåp.
Ingen kö till skåpet
Att reservera ett fack i skåpmodulen görs enkelt och snabbt med ett tydligt, lärorikt användargränssnitt. Senare går det snabbt att öppna dörren under din reservation eller som en långvarig användare: skanna bara din nyckel, du behöver inte göra något annat. Medan grundinställningen har en nyckelläsare, kan fler installeras. Vid behov kan varje fack ha sin individuella nyckelläsare.
Inget behov av att byta batterier
Till skillnad från många bagageskåpmoduler är låsen och användargränssnittet vanliga AC-enheter som sparar onödigt underhållsarbete.
Alltid uppdaterad programvara
Systemuppdateringar ingår i den månadliga SaaS-avgiften. Det finns inget behov av serverunderhåll eller programvaruinstallationer.
Centraliserad hantering
Punta Suite erbjuder ett enkelt sätt att hantera skåpmoduler, nycklar och användargruppsspecifika rättigheter och begränsningar. Det är ett kraftfullt verktyg för daglig skåpmodulhantering, vilket minskar behovet av lokal personal. För administratörsanvändare erbjuder det en möjlighet att konfigurera skåp och användarrättigheter på distans och i realtid.
Optimera lagringskapacitet baserat på användningsgraden
Platsen och antalet skåp kan optimeras baserat på användningshastigheter och andra data som samlas in av Punta Suite. Det är också enkelt att konfigurera fack för långvarig eller dynamisk användning efter behov.
Anpassningsbar UI-design
Användargränssnittet guidar användaren med korta, tydliga instruktioner och informativa illustrationer. Texterna och illustrationerna kan konfigureras för att passa användningen och identifieringsmetoden för en specifik plats. Färgerna kan ändras för att passa ett varumärke, så länge de följer riktlinjerna för tillgänglighet.
Standardspråk för användargränssnittet är FI/SV/EN, men fler kan läggas till på begäran eftersom programvaran stöder ett obegränsat antal språk.
GRUNDFÄRGER
Prisgrupp 1
RAL 9002FT
Grå Vit
RAL 7035FT
Ljusgrå
ALTERNATIVA FÄRGER
Prisgrupp 2
RAL 9006FT
Silver
RAL 9005FT
Svart
RAL 1015FT
Ljus Sand
RAL 6011FT
Reseda grön
RAL 9003FT
Signal vit
RAL 5003FT
Safirblå
RAL 9007FT
Aluminium
RAL 6019FT
Pastellgrön
RAL 7024FT
Grafitgrå
RAL 5019FT
Caprinblå
RAL 5014FT
Blågrå
RAL 9016FT
Trafikvit
RAL 7036FT
Platina
Prisgrupp 3
RAL 2004FT
Orange
RAL 4010FT
telemagenta
RAL 3020FT
Röd
RAL 1004FT
Guldgul
RAL 1016FT
Svavelgul
RAL 6009FT
Grangrön
RAL 3005FT
Vinröd
Förvaringsautomaten - Hur man använder
01
Besökaren kommer till skåpmodulen.
02
De använder användargränssnittet för att välja ett lämpligt fack och göra en reservation med en RFID-pollett de redan har för annan användning.
03
Hen tilldelas ett tomt fack enligt sina val.
04
RFID-polletten fungerar nu som nyckeln. För snabbare användning kan hen bara skanna polletten som långtidsanvändare, utan att behöva använda användargränssnittet.
05
Under reservationen kan besökaren öppna och stänga facket som hen vill, lämna och hämta sina tillhörigheter.
06
Slutligen hämtar besökaren sina tillhörigheter och släpper facket för nästa användare.